środa, 27 marca 2013

Этаж



Dziś krótki spacer po naszym piętrze.  Jak możecie zobaczyć na schemacie, akademik jest zbudowany na planie krzyża, ma 4 skrzydła z wielkiej płyty (tu nazywanej panelami), połączone szerokim korytarzem. Na środku korytarza mieszczą się cztery windy, obok jest wąska klatka schodowa. Z planu wynika, że istnieje też druga, ale nigdzie jej nie widziałam, wchodzi się na nią z balkonu, ale nie mam pewności, czy drzwi na balkon są otwarte. 

Korytarz na wschód od wind jest węższy, prowadzi do kuchni i zsypu. Od zachodu jest sporo przestrzeni, kanciapa etażowej i jej liczne kwiatki. Z części wspólnych znajdują się tu też pokój do samodzielnej pracy [coś w stylu czytelni: ławki, krzesła i wolne wi-fi] i pokój do odpoczynku, ale jest zamknięty na głucho, a główny element wyposażenia –telewizor – jest zepsuty. 
Kanciapa etażowej

Obecnie na naszym piętrze mieszka kilkunastu Polaków, wcześniej było pustawo i przeważali Rosjanie, którzy mieszkają tu cały rok akademicki. Naprzeciwko nas mieszka dwóch chłopaków z Ghany, czarnych jak noc, i Włoch, który prawie nie zna rosyjskiego. Jest paru Chińczyków i muzułmanek, których narodowości nie jestem w stanie określić. Jedna mieszka tu razem z dziećmi (ktoś coś mówił, że to żona jednego z wykładowców, tylko że żadnego wykładowcy tu nie widziałam). 
Windy: nr 3 (Brodski) i nr 4
 I jak wrażenia? :)

4 komentarze:

  1. W opcjach do komentowania brakuje mi przycisku "lubię to" ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, chyba tak;) jak na razie możesz tylko udostępnić coś na fejsie, a polubić w google+. Jak widać konkurują ze sobą [albo ja nie ogarniam systemu;]

      Usuń
  2. Krzyża powiadasz, mnie to bardziej przypomina wiatrak , z którym walczył Don Kichot z Manczy. Nic to, ważne, że się nie nudzicie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim pierwszym skojarzeniem była swastyka, ale stwierdziłam, że to byłoby politycznie niepoprawne ;)

      Usuń